mandag 6. desember 2010

Island - kan ikke beskrives med ord og bilder

Wow - for et fantastisk land! Island skal vi tilbake til, det er herved bestemt!
Her er vårt koselige hotell i Reykjavik
Lørdag ble det en 8 timers lang busstur, med mange stopp for å se hva Island har å by på. Opplevelsene sto i kø!
Geysir. Noe så facinerende skal man lete lenge etter! For ett trykk....Skremmende!
Disse varmekildene kommer periodisk (denne kom hver 4.minutt)
Gullfoss, kjent turistattraksjon

Vulkanen Hekla, langt i det fjerne - før sola har stått opp.
Isbjørn på Island, ja klart!!

Inngangen til Den Blå Lagune
Den Blå Lagune var "balsam for sjæla"
Etter 2 timer i blått/hvitt varmt vann så var kroppen rimelig kokt, men milde så deilig!!
Jeg måtte jo prøve å få sett oppi en varmekilde... Det kokte oppi det ene hullet etter det andre.

5 kommentarer:

  1. Hei navnesøster! :) Hyggelige bilder fra Island. Min kjære skal muligens til Island på guttetur. Jeg har bestilt meg islandsk saueskinn som turgave. Hehe. Vet du kanskje om det er dyrt med slik gråaktige skinn? :)
    Ha en finfin kveld! :)

    SvarSlett
  2. hei der og takk for kommentar inne hos emg ;)

    ser ut som om dere har hatt en flott opplevelse, dette er et land jeg enda ikke ahr vært i men det frister så absolutt!

    ha en fin ukeslutt!

    SvarSlett
  3. Hei hei! Så koselig at du la igjen et lite spor etter deg inne hos meg, måtte jo ta meg en liten rundtur inne hos deg også. Veldig koselig blogg du har, og så mye du har vært på reisefot det siste året. Island er en plass jeg godt kunne tenkt meg å dra, så morro å se litt bilder derfra.
    I morgen inntar jeg og en venninne "byen din" for litt julegaveshopping, syns d er så koselig me Harstadtur innimellom. :o)

    SvarSlett
  4. Hei, takk for koselig kommentar inne hos meg. Island skal være ett fascinerende sted og jeg har kjempelyst å dra dit. ser ivertfall ut som om dere hadde en fantastisk tur. god helg til deg og dine. klem Helen

    SvarSlett
  5. Åh, heldige deg. Har alltid hatt lysat til å dra til Island, men ikke kommet meg avgårde. Men en gang.... :)
    Ha en flott adventstid.
    :) Susanne

    SvarSlett