tirsdag 4. august 2009

Ripsbærgelè. Yummy!

I år som i fjor - og året før det, så har jeg laget ripsbærgelè. I år hjalp smågutta å plukke ripsbær og det var stas.
Med saftkoker så går det som en lek. Saftkokeren har jeg arvet, men den er krute god. 12 store og små glass står til avkjøling. Gleder meg til å smake i morgen.

Yummy!

Vips... så hadde jeg noen flotte gaver. Skal gi disse 4 glassene til tantene i barnehagen.
Hipp hurra for storebror som fyller 40 år i dag.
Gratulerer SÅÅÅÅ mye med dagen. Ha en FLOTT dag! Hipp hipp hurra!
Her er hjemme hos dem med sin lille Frøya på fanget.

13 kommentarer:

  1. Så flittig du er . Den ripsgeleen så herlig ut

    SvarSlett
  2. Nam så mye godt!

    Gratulerer til storebror!Søte Frøya.Fint navn.

    Klem.

    SvarSlett
  3. Hehe, minstejenta plukket også en full liten bøtte med rips i går, men de ble spist opp på veien hjem...
    Grattis til broren din!
    Ha en fin fin dag, hilsen Helen

    SvarSlett
  4. Så deilig med hjemmelaget ripsgele ! Flink er du :o)

    SvarSlett
  5. Ripsgelé er min absolutte favoritt! Nydelig til vilt er det også! Bruker det istedet for tyttebær til reinskav-gryte (finnbiff) f.eks.
    Anbefales!!!

    Må bruke muligheten jeg har til å plukke rips her jeg er nå på ferie, og ta med hjem. Så blir det vel ripsgelé på oss også! Hvis jeg får det til da...har aldri gjort det før, nemlig!

    Vi blogges, Mette

    SvarSlett
  6. Hei.....
    Åhh den ripsgeleen skulle jeg gjerne smakt...min bestemor laget alltid den.....og den var så god....kanskje du selger meg ett glass?:)
    Nå har jeg begynt og lagt ut bilder fra Ylvingen....men dette tar jo hele kvelden:)
    Klem....

    SvarSlett
  7. Åh, det så godt ut! Kjekt at du har lagt deg til som følger hos meg! Slikt gjør meg glad! Vi er i danmark i disse dager, nyter sol og late dager, så det blir ikke så mye tid til blogging her.. Kommer sterkere tilbake!

    Ha en herlig kveld!
    Klem fra Gry

    SvarSlett
  8. Hei igjen:)
    Ja,du får produsere mye mye mer til neste år:)
    Eller kanskje jeg skal prøve meg på og lage det selv:)
    Har du oppskrift og fremgangsmåte?:)
    Klem

    SvarSlett
  9. Tusen takk for alle komentarer. Skikkelig moro å blogge når man har "følgere" Ønsker alle bloggvenner en FLOTT dag:)) Klem fra Lie

    SvarSlett
  10. Så flink du har vært!!! Og jeg må si jeg er mekting imponert over antall glass du har fått til! Jeg har nå kjøpt meg saftkoker, men har prøvd meg på ripssaft og solbærgele tidligere i sommer - og fikk da myyye mindre 'produkt'. Kan jeg spørre hvor mange liter / kilo bær du har brukt? Og fremgangsmåte?

    Venter spent! :)

    SvarSlett
  11. Så flink du er som lager sånt selv!er desverre ingen bærplukker selv,da pga ryggen.Men ingen ting smaker jo bedre en hjemmelaget!klem

    SvarSlett
  12. Mmmm...De så god ut!!
    Og så koselig "pakket":)

    SvarSlett