tirsdag 2. juni 2009

Juni - sommer og sol

Smaken av sommer

For en herlig tid. 1. juni er passert og en lang og forhåpentligvis en varm sommer er på vei. Etter en fantastisk Pinsehelg med bading og høy temperatur så fikk vi smak av sommer allerede i mai, herlig! Når jeg hører en solskinnsdag med Postgirobygget på radioen på sommeren så blir jeg ekstra glad "Jeg sitter her på berget å ser ut over havet, en solskinnsdag i ferien min" trall la la...
I dag kjøpte jeg årets første jordbær, de var ikke norske men kjempegode (med sukker på)
Var også å kjøpte meg ny smoothie-maskin i dag med tappekran. Smoothie er nydelig på varme sommerdager. Apropo tappekran og varme sommerdager, så hadde nok husbonden blitt veldig glad om jeg heller kom hjem med en tønne med tappekran som det kom mengder kald brun skummende øl ut av, men så heldig er han ikke, hihi!

Etter å ha sjekket yr.no i både nord og sør så er det litt (mye) av en kontrast!!! Du milde, og dette skal vi venne oss til. Tror mannen og ungene blir å få litt sjokk (jeg er jo vant til nord- Norsk klima) Men en ting å se frem til er midnattsola, den er like vakker selv om det er varmt eller kaldt. Satser på en knallsommer i nord.

Vi har veldig mye å se frem til denne sommeren. Veldig mye faktisk.
Først skal mannen ha levering av hovedoppgave på torsdag og eksamen neste uke, og da kan vi endelig slappe av og bare kose oss. Har vært mye på han den siste tiden med skriving og lesing og jobbing til langt på natt og 2 unger og ei kjærring + alt annet. Men mannen klager ikke, det skal han jaggu ha! Jeg teller ned til han er ferdig, åh det skal bli godt å ha han hjemme igjen på "fulltid"



fiiine orkideen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar